تبليغاتX
عافیت

عافیت
نشریه الکترونیکی شبکه بهداشت و درمان شهرستان میبد

تحقيقات نشان داده است كه دريافت مولتي ويتامين غني شده با اسيدفوليك در دوران قبل از تولد مي تواند از خطر سرطان شايع ( لوسمي ، تومورهاي مغزي ، ونوروبلاستوما) را كاهش دهد .

مطالعات انجام شده در آمريكا بيانگر اين مطلب است كه مصرف مكمل مولتي ويتامين محتوي اسيدفوليك قبل از تولد باعث 47% اثر حمايتي براي نوروبلاستوما ، 39% براي لوسمي و 27% براي تومورهاي مغزي مي شود .

لوسمي شايعترين سرطان دوران كودكي است كه سالانه 35 – 25% موارد تازه تشخيص داده شده را به خود اختصاص مي دهد .

تومورهاي مغز و نخاع ، دومين سرطان شايع محسوب مي شود كه 17% موارد ونوربلاستوما ( كه شايعترين تومور خارج مغزي در كودكان زير 5 سال است ) سالانه 7000- 6000 كودك را مبتلا مي كند .

در يكي از مطالعات انجام شده در زمينه تركيبات مولتي ويتامين مشخص شده كه ، مصرف مولتي ويتامين قبل از تولد مي تواند طيف وسيعي از اختلالات مادرزادي شديد را كاهش دهد . توصيه متداول براي زنان باردار مصرف مكمل اسيدفوليك است اما تحقيقات اخير نشان داده است كه مكمل ياري با مولتي ويتامين محتوي اسيد فوليك مي تواند ارجح باشد .

لازم به يادآوري است كليه زنان باردار از هفته 16 بارداري همزمان با مصرف قرص آهن ، مولتي ويتامين غني شده با اسيدفوليك را نيز بايد طبق برنامه كشوري مراقبتهاي ادغام يافته سلامت مادران مصرف نمايند . آنها مي توانند آهن و مولتي ويتامين غني شده با اسيدفوليك را بطور رايگان از نزديكترين مركز بهداشتي درماني دريافت نمايند . مصرف اسيدفوليك ار سه ماه قبل از بارداري تا پايان بارداري ، به منظور شكل گيري و تكامل سيستم عصبي جنين لازم است .

.: Weblog Themes By Pichak :.

Blog Custom
بک لینک فا